Sunday 18 December 2011

Tuhan bersama kita :)

assalammualaikum


hari nie rasa tenang. :)
alhamdulillah.

pagi tadi, mase tngah sweep rumah, then che pah call, dia suruh siap2 nak pergi wedding akak beah. da la tak siap pape lagi, tape la. nama pon tumpang orang, hee capai je baju kurung pape. kol jiha pon dia tak siap pape lagi. fuh, memang rushing~ 
then, tgah siap2 adikadik aku semua tengokkan, haha, 
tau dah kenapa, mesti diorang pelik tengok aku. 
aku diam je, then buatbuat tak nampak, aku tau diorang mesti pelik dgn pnampilan aku. -,-
tibatiba adik aku yang perempuan tu cakap,

akak, macam ustazah!

ha, da agak dah, kan da kena tegur. aku diam je. 
then adik aku lagi sorang cakap, 

'kak, okay la. kan cantik macam tu,'

lps tu aku cakap,

'perli lah tu'

tapi dlm hati ckp lain,

dik, terima kasih bagi akak semangat!
baru akak ada semangat. :)


then salam ayah n ibu. ayah tengok je. aku pun jalan tunduk je. segan.
msty ayah pun pelik. tape la, nanti mesti ibu bagitau ayah. :)


dah siap terus pergi rumah jiha, che pah ambik dekat situ.
alamak, segannn. tp aku diam je.
tape la jia, kau mesti paham kan?
lepas tu, kitorang tunggu che pah datang dgn parents dia.
dia sampai then kitorang terus pergi rumah beah.
sebenanye nak datang pukul 2, tapi sebab che pah ada hal, tpksa pegi awl. 
sampai2 terus makan2 semua dulu then kitorang jumpe beah.
weddingnya simple tapi nice. suke tengok pgntin prmpuan. simple je. tapi tetap cantik.

kak amalina, selamat pengantin baru. semoga berkekalan. :)

jumpe beah salam2 then snap gambar kejap, tapi guna dslr beah so, takd gmbr kat sini. 
nie je yang aku smpat CURIK dari fon pah. haha



budak kecik tuh anak sedare beah :)

kitorang pon tak lama dekat rumah beah, lepas tuh mak che pah ajak pegi expo dekat Pontian. :)
kitorang ikot je. dalam kete gelak2 je dgn che pah n parents dia. sporting kot diorang. :D
sampai expo jln2 pusing2 je. haha kelakar la jalan dgn mereka. 
kitorang tak beli pape pon, juz che pah smpat beli tdung 2 helai. untungla pah. hee
dah nak balek tu, duduk kejap smbil mkn2 aiskrim. haha, ntah pape jek .



ha, nie mesti pah punya kerja snap senyap2 heh.
aku pun snyap2 ambik dari fon kau. hee sory pah. :)

then, terus mak che pah ajak balek. lagipun mase dah nak hujan.
thank you very much pah hantar kitorang sampai rumah. :)
tapi, aku tak balek dulu, stay rumah jia sbub fmily takd dkt rumah.
duduk dalam bilik jiha, borak2. tapi serius happy sbub dah lama tak borak dgn jiha! haha
merepek je, ckp psl spm la, ostel la. ckp je psl spm, tapi study tak jugak, hee
FULLSTOP.


aku dapat pengalaman yang bermakna hari ni.
harap pengalaman hari ni dpt menjadi inspirasi untuk aku teruskan hari esok.
insyaAllah.
walau apa pun yang kita buat, ingat,
Allah sentiasa bersama kita.

pray for our journey tomorrow. :)
jiha, nanti aku bawak kan ape2 heh dari sana. hee



p/s: jangan sekali2 kita terlalu sayang dan mengharap pada seseorang. berilah sayang kita itu untuk Allah, ibu bapa dan keluarga kerana itu lebih bermakna. :)






setulus kasih, seindah bicara.
assalammualaikum.





4 comments:

  1. dieya..sumpah rase cam nak nanges..kau dah dapat dah hidayah tu..doakan untuk aku tau...tenang sangat2 bace blog kau...guv me ur hug,,,! huhu

    ReplyDelete
  2. ily, hidayah tu ada dpn mate kita je.bgantung pada diri kita sndiri. insyaAllah aku doakan. sama2 kita berdoa ea, kalau niat kita baik, insyaAllah Allah akn makbulkan. aku gembira kalau kwn2 aku pun berhijrah. :) nak nangs nie. :''(

    ReplyDelete
  3. sangat....eh? ape kat mate aq ni?? macam ade air?? okay..aq nanges~ huhu

    ReplyDelete