Friday 16 December 2011

ALHAMDULILLAH =)

assalammualaikum


rajin pulak nak mengePOST hari nie,
maybe byk citer nak ckp act, tp mcm open sgt.
so, apa yang termampu jelah :)

najihah, kau memang suke bg aku gabra tak tentu pasal kan.
buat post mcm tuh, haha. naseb baik kau call n ckp pkre sbena, 
kalau tak, serba salah aku. huhu bru ingt nak mogok jugak dengan kau, haha
act, aku tukar numb da, tp mybe tak ramai tahu, tapela, aku bgtau pon korg tak kan text punye, sbub aku tkr
CELCOM~
kannnn.

alhamdulillah, akhirnya Tuhan bg aku kemudahan untuk berubah, insyaAllah,
kita berubah pon kena slowslow kan, aku cerita dkt sini bukan untuk menunjuk2, tapi 
mudah2an semua dpt manfaat walaupun sikit. :)

pagi tadi, ikut ibu pegi bandar dgn abang,
then, tibatiba teringat kedai yang syira cakap tuh, so 
aku pun ajaklah along pegi sana, along tanya nak buat apa?
aku bengang nak cakap aku nak beli 'barang' tu, takut along gelakkan.
tapi, nak tak nak aku cakap jugak, along senyum je. 
perli lah tu :P
tibatiba mase dkt kedai mkn along cakap,
'kak, tak sempatla, pegi hari lain je ea?'
sedihnyaaaaaaa,
aku diam je. mogok sekejap.
huhu, tibatiba nak balek tu, along tanya,
'kak, dkt mana kedai tu, cpt sikit.'

yeayyy! alhamdulillah..:) sayang along! hee
sampai kedai tu, trus tanya akak dkt kedai tu,
then akak tu tnjuk 'barang' tu, Tuhan je tahu perasaan aku,
gembiranya akhirnya aku dapat jugak merasa pakai :)
aku beli dua helai je dulu. warna hitam n purple pink. 

n bila dalam kereta, tibatiba terdetik, betul ke aku nak pakai?
aku takut, aku takut org pandang lain,
aku terus text syira, mintak pndapat dia okay ke kalau aku pakai?
then, syira reply ni......

'ok,ok sangat sangat sangat. aku tak tau kau rase mcm mane, tp dulu mase aku 1st2 pakai, memang rase agak down la. aku rase mcm org keliling aku cakap aku bajet.haha, tape yaya. ok pakai tudung tue, cntik pada pndangan org, insyaAllah cantik jugak kat pandangan Allah. mula2 macam xbiasa, lamelame ok. ingat tak dulu mase aku baru pakai kat ostel, ramai kot yang tegur. lama2 orang dah biase. niat baik. teruskan yaya. at least dosa tutup aurat kita dah lepas, kan? slow2 kalau tudung dah ok, then stokin pon dah konsisten, nanti bole start pakai handsocks pulak, progression towards perfection, yaya. perfect kat mata Allah. :) free2 kau dapat ceramah hari ni'

thanks sangat2 syira. kau da bg aku semangat. aku bace msj nie ulang2 tau. :D 
kalau aku rasa down, aku bace text kau ea, aku da SAVED msj nie kat fon. :)
insyaAllah aku cuba. 
bukan semua org pham apa yang kita nak buat, n tak semua tau niat kita.
perubahan perlukan pengorbanan. 
ikhlaskan hati, buat kerana Allah kan?
untung aku dapat sahabat yang paham aku, 
najihah n syira
korang banyak guide aku dalam hal2 mcm nie. 
THANK YOU VERY MUCH! :)



okay , pray for me people. 
may Allah bless You
wasalam :)







3 comments: