Sunday 25 December 2011

sahabatku, dengarkanlah

Assalammualaikum

Istimewa buat sahabat-sahabatku,
fatin najihah, azli dayana, syahirah nadhirah, ily farahiyah, intan zakaria :)

Dalam kegelapan malam selepas selesai buat homework yang hampir siap sambil bertemankan sayuan suara hadad alwi . Alhamdulilah. pejam celik pejam celik tinggal berapa hari je kan kita jadi form 4, ouh, sekejap je. Tak lama lagi kita da jadi form 5. Senior? Ahh, kelaka la title tu, rasa nak jadi kecik balik. Lepas kem hari tu, kita dah jarang contact kan? Hee, tak tau la korang perasan ke tak, tapi aku perasan, aku cuma nak cakap yang aku rindu korang! Lepas nie, masing2 balik pada komitmen sendiri, dua terpisah di samura, dan 4 lagi kembali ke tigs, sekolah yang banyak menyimpan kenangan kita. Sahabatku, aku rasa seperti ingin menangis apabila teringatkan semua kenangan kita. Kenangan yang tidak dapat aku lupakan seumur hidup aku. Rasa macam nak balik semula pada kenangan2 tu semua. Bersahabat dengan korang merupakan anugerah Allah yang amat bernilai. Tak mungkin aku mendapat sahabat macam korang. Secaring korang, sehappening korang n secantik korang! Hee~  next year, kita samasama focus utk spm kay, samasama pgang result straight A tu. 

Sahabatku, hanya Tuhan yang tahu betapa aku sayang kat korang semua. Walau macam mana pun perangai kita masing-masing, walau macam mana pun kita berselisih faham, walau lama mana pun kita bergaduh, kita still buleh kekalkan persahabtan ni kan? Alhamdulillah, harap persahabatan ni kekal sampai bila-bila n insyaallah sampai ke syurga. Aminnn.
Sahabatku, ,maafkan dosa n salah silap aku selama kita berkawan. Maafkan aku jika aku terkasar, terkecikkan hati korang. Aku ini hanya hamba Allah yang tak dapat lari dari kesalahan. Seikhlasnya, maafkan aku teman.



Nurfatinajihah, sahabatku yang sentiasa ada dengan ku sebab rumah kitorang dekat. Hee jiha, thanks kay sudi jadi kawan aku sejak aku form 1 lagi. Kau kawan yang paling aku rapat. Aku banyk share cerita dengan kau, kau dgr je even crita aku tu kadang2 annoyed je kan? Hee tapi, aku selesa share cerita dgn kau sbub kau layan je kepala aku nie yang kadang2 nonsense je. Aku tak mungkin dapat kawan macam kau! Kau faham aku, kau faham perangai aku. Kau byk ajar aku erti hidup ni. Ya Allah, macam mana lah aku nak lalui hari2 aku tnpa kau. Ish, touchng pulak tetiba. Najihah, Will you be my bestfriend forever? 



Nursyahirah Nadhirah, sahabat yang paling happening yang aku penah ada. Bertuahnya aku dapat kawan dgn kau ira. Kau ajar aku ksbrn, hee kelaka kan bunyinya mybe kau tak perasan kot, aku tngk walau macam mana byk pun mslh kau, kau still buleh senyum happy. Aku tak buleh nak mrh kalau dgn kau, msty kau akn buat aku ketawa balek kalau aku sedih. Dkt mana la aku nak cari kawan macam kau ira. Aku rasa bersyukur sgt dpt bsahabat dgn kau ira. tak mungkin aku dpt lupekan semua moments that we create together. 
Syahirah, Will you be my bestfriend forever? 



Nur Azli Dayana, sahabat yang paling lemah lembut. Hee tapi dlm kelembutan tu kdg2 ade keganasan jugak, hee gurau2, tapi BEST DAPAT KAWAN DENGAN AWK! Tapi, sekarang awk dah pergi samura, kita dah hilang sorang sahabat yang tak mungkin kita buleh dapat dkt manamana. Awk satu dlm sejuta. Even kita tak selalu contact kan, tpi kita tetap ingat awk dengan STALKER BLOG AWK! Haha. Kantoi! Kdg2 kita tpikir macam mana nak jadik LEMBUT macam awk! Hee tapi, mcm tak buleh je. Hihi tapi, awk memang teman yang dicari selama ini! Dayana, Will u be my bestfriend forever? 




Ily Farahiyah, sahabat yang byk bagi nasihat dekat aku. Hee teringat mase kecik2 dulu kita selalu main guli same2 kan, lalala saje sedapkan cerita. Huhu kau byk bagi pndapat kalau aku tgah ada problem. Kau byk ajar aku, tapi aku dah hilang sorang kwn utk berkongsi cerita mlm2, smpai pukul 2 3 pagi. Sapa nak usik2 aku lagi, hee aku pon dah takde kwn utk diusik. Rindu semua tu. Rindu nak nangis2 dengan kau mcm dulu2 kalau aku ada problem. Aku harap kita sahabat sampai bila2, no matter what happen. 
Farahiyah, Will u be my bestfriend forever? 




Intan Zakaria, sahabatku yang paling muda antara enam orang gadis ni. Hee tapi, aku rasa fkiran kau yang paling matang even kau yang paling muda. Kan2? Hihi intan, terima kasih sebab jadi kawan aku. Kau banyak bagi aku semangat, hee, kadang2 kita selalu buat kerja gila sama2 kan. Promise, semua kenangan kita kan jadi kenangan terindah buat aku. Even, kadang2 ada rahsia yang tersimpan antara kita yang mengguris hati, tapi kita selesaikan dengan hati yang terbuka. Intan, will you be my bestfriend forever? 



semua nie takkan dapat dkt mna2, hanya dengan kamu :)























Korang, selama ni aku mencari sahabat utk menemani  aku melalui kehidupan ini, dan aku dah jumpa , korang lah sahabat yang aku cari2 selama ini. Even kadang2 kita tak sehaluan pendapat, tapi air dicincang takkan putus kan? Aku rindu nak gelak2 nak nangis2, nak share2 cerita BERENAM macam dulu2, even kita dah jarang berkumpul macam dulu2, tapi ingatlah korang sentiasa ada dekat hati aku! Pahit manis yang kita dah hadapi sama2 akan jadi pendorong pada aku. Korang selalu bagi support pada aku. Bila aku rasa sedih, korang happy kan aku, bila aku down, korang naikkan balik semangat aku. Ya Allah, besarnya anugerah yang kau beri pada aku. Kawan bukan untuk mase sedih je kan, but for me, I need you whether in sadness or happiness. Aku selalu berdoa agar persahabatn kita ini berkekalan sampai akhir hayat. insyaAllah. Kita sama2 teruskan perjuangan ini sama2 kay, 

YOU ARE MY BESTFRIENDS! HOLD MY HANDS AND I WILL ALWAYS BY YOUR SIDE.

Akhir sekali, 
Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku, dosa-dosa ibu bapaku, ampunkanlah dosa sahabat-sahabatku. Berilah hidayahMu kepada kami, Jadikanlah persahabatan kami sentiasa di bawah rahmatMu. Kau kekalkanlah hubungan suci yang telah kami bina selama ini. Kau berikanlah kejayaan kepada kami di dunia dan akhirat . Jauhkanlah kami dari pengaruh duniawi yang hanya pinjaman ini dan jadikanlah kami dari kalangan muslimah yang dicintaiMu.  Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui atas tiap-tiap yang dirancang
 Amin ya Rabbal Alamin.

p/s: maafkan aku kalau entry ni ada mengguris hati korang, tapi, ni semua ikhlas dari hati aku. Sejujurnya, maafkan segala kekhilafan ku sahabat.



setulus kasih, seindah bicara



salam

No comments:

Post a Comment