Friday 22 March 2013

Sesungguhnya, Aku Redha Ya Allah. :')


Bismillahirrahmanirrahim
Assalammualaikum :)


Apa kabar? Sihat? Result SPM sihat?
Alhamdulillah, tahniah untuk semua yg berjaya. 
syira, jieha, ily, dayana, iera, intan. semuaaa laaaaa. :)
Btw, sorry kalau tak reply mesej atau chat tu, takde kredit plus emosi pulak mcm turun naik. ^^
 Cerita dari awal la eh.


21 MARCH 2013

Yess, tarikh yang amat bersejarah untuk kami yang bergelar calon SPM 2012 sebab diumumkan result.
Pagi tu pergi ambik result dengan ibu, berdua je sebab ayah kena jaga result anak murid jugak. 
Pagi tu memang sangatlah berdebar, 
Pukul 10 gerak dari rumah, sampai sekolah dalam 10 lebih.
Sepanjang perjalanan tu, dah istighfar, selawat banyak2.
Redha apa je yang dapat. 
Langkah masuk dalam sekolah macam macam reaksi ada, 
ada yang nangis, ada yang senyum, ada yang saje je,
Dengan perasaan berdebar, masuk dewan 
orang 1st jumpa Syafiqah Usman dengan Fatehah, tanya diorang okay tak?
diorang jwab, sedih la diya, sedih sedih pun dapat 7A dgn 8A jugak. Tahniah! 
Then diorang ckp hostel sorang je dpt straight, SYAHIRAH HAMDAN. 
Tahniah sahabat. :) dah agak dah. ^^
Terus pergi meja cikgu, cikgu senyum then bagi slip.
Dapat slip taktau nak cakap apa, speechless.
Takpela, aku kongsi jela. 


BM - A+
BI - B+
SEJ - A-
MATH -A
AGAMA - A
ADD MATH - B+
PA - B
CHEM - C
BIO - C+
PHY - C+


hanya dapat 4A3B3C je.


Masa tu, aku rasa aku redha dengan keputusan eventhough tengok ramai yg nangis peluk parents masing2 bila result tak berapa cemerlang.
Lepastu ibu ckp, takpe kak, okay la tu. :)
Walaupun tau ibu nak sedapkan hati je sebenarnya, akak tahu dlm hati ibu mesti ibu sedih kan. :'(
Masa tu perasaan bercampur baur, nak keluar selisih dengan kawan2 tanya result, tapi hanya mampu senyum dan terus keluar. Tak spent time masa pon dengan diorang. sorry :/
Dalam kereta aku pegang je slip tu. then cakap dekat ibu, 

ibu, kenapa akak tak nangis ni?

ibu senyum je, Ibu tabahnya hatimu walaupun akak tak mampu capai harapan ibu ayah, ibu mampu tersenyum saat itu. 
Terus pergi rumah mak abah a.k.a atuk nenek. 
Mereka antara oraang yang selalu sokong dan selalu kitorang mintak mereka buat solat hajat bila cucu2 mereka ni nak exam. 
Syukran mak abah. 

Dekat rumah nenek, tengok lagi slip tu.
Taktau nak ckp apa, mungkin bila ada kwn2 dah nangis kot masa tu. :'(
Rasa sedih? 
MESTILAAAAAAAAAAA. 
Rasa sedih tak dapat nak capai impian ibu ayah, orang sekeliling. :'(

Petang tu, balik rumah dekat Parit Raja. 
Petang tu tertidur sambil slip dekat tangan. Macam nak semuanya mimpi ya Allah .
Tapi, bangun slip tu masih ditangan dengan keputusan yang sama. 
Takdir Allah.
Sorang sorang dalam bilik nangissss teresak esak.
Ya Allah, ini ujianMu untuk diriku. 
Walaupun ibu ayah tak ckp diorang sedih , tapi aku tahu diorang kecewa. 
Malam tu ayah motivate diri ni sbb tahu anak diorang ni tengah down, :(
Ayah beri dua pilihan untuk sambung belajar.
Hati dah redha , tak kesah mana mana sekalipun janji akak dapat tebus balik SPM ni :'( 
Lepas tu nangis lagi dalam bilik. see, berapa kali aku nangis. 
Tak sanggup nak pandang mata ayah dan ibu sbb dah kecewakan mereka. 


 Malam tu pulak masuk mesej mesej dari akak2 senior, kawan2 tanyakan result.
Setiap kali bukak, tak sanggup nak reply. plus nasib baik mmg kredit takde masa tu. 
Nangis lagi +_+
Sangat perlukan sokongan kawan kawan, tapi taknak ganggu mood happy diorang dengan cerita kesedihan ni kan, so prefer nangis sorang2 bertemankan Allah disisi. .


Aku tahu ini bukan penamatnya, tapi aku sedih sebab aku tak dpt nak gembirakan ibu ayah. 
Mereka sangat berharap,. 
Ini dugaan untuk aku, Mungkin rezeki aku bukan di SPM, 
mungkin di STPM>????


Rezeki Allah dimana mana kan.
Mungkin Allah nak uji hambanya ini supaya lebih dekat padanya, 
Supaya lebih berusaha. 
Aku terima semuanya dengan hati yang terbuka walaupun airmata bergenang saat tulis post ni,.
:'(
Aku nak tebus semuanyaaaa. 
Ya Allah, kau lembutkanlah hatiku untuk menerima segala ujianMu. 
Kau yang Maha Merancang. 



 Tahniah untuk semua yang berjaya dalam SPM 2012. :)
Yang kurang berjaya, takpa. Ini bukanlah penamatnya,
Gagal di dunia tak bermakna gagal selamanya, tapi 
jika kita gagal di akhirat itu kita akan gagal selamanya. :)


 
masa form 4, demammm rindu +_+

































form 5, study group at library uthm. :)















Buah Hati :)

darah daging ku . :)n




















ohhh, rinduuuuu :'( PH <3








SETIAP GAMBAR ADA MEMORI TERSENDIRI :')

Semoga semua rakan rakanku berjaya mendapat tempat di universiti yang terbaik demi masa depan yang terbaik. aminnn.
Kenangan kita semua dari form 1 sampailah form 5 akan kusimpan dalam memoriku hingga akhir hayat,
RINDU KORANG SEMUA,
Takkan aku jumpa sahabat seperti korang,
Apa yang kita lalui semuanya pahit manis sama sama.
tapi malu nak jumpa. :'(
Entah aku akan jumpa lagi sahabat sejati seperti kalian.
Doakan dipermudahkan saya menyambung masa hadapan dengan semangat baru yang membara!
Wallahualam.


p/s : Sempada, jangan lupa blog kita eh. :'(




SESUNGGUHNYA, AKU REDHA YA ALLAH 
ALHAMDULILLAH

AKU BERSYUKUR . ALL PRAISES TO ALLAH :)





1 comment: