Friday 28 September 2012

Masa Mu Akan Tiba :)

Assalammualaikum
Hye readers ;)


Mata terkebil kebil buat Math pagi pagi  >_<
Baru buat berapa soalan tangan dah gatal nak update blog. :)
Almaklumlaa bila dapat green light bawak lappy pergi hostel. Lagi lagi bila keliling ada wifi. ngeee~
Pagi pagi ni hati terpanggil nak share something yang boleh mengingatkan kita semua termasuk diri ini. 

Pernah rasa sedih? Of coz semua pernah rasa kannn. 
Gembira macam mana sekalipun mesti takkan lari dari rasa sedih tu.
Pernah rasa kecewa tak dapat result best?
Aku pernah. :( 
Selalu sangat rasa sedih bila tak dapat markah yang kita target. 
rasa diri dah buat yang terbaik, tapi still tak satisfied dengan apa yang aku dapat.
Kadang kadang asyik terpikir je. 
Ni mesti ada something wrong yang aku buat.
Asyik terpikirrr. = ='

Allah tak kabulkan doa aku ke?
Aku tak cukup usaha?
Mana silap aku ?

Bila nak dapat kertas exam, mesti tangan automatik sejuk semacam,
mula gabra tak tentu,
sampai kawan sebelah pon perasan. 
Bila dapat result, macam macam expression muka ada. 

:) 
:(
:'(
:')

kannnnn?

Bila tak dapat apa yang kita nak, mula rasa sedih.
Rasa give up. 
Terbayang muka parents. 
Sebab tak dapat nak buat yang terbaik.
Aku rasa down.
Tapi Allah tu Maha Adil,
Dia utus seorang sahabat kala hati ini mula pikir bukan bukan.

"Diya, jangan la sedih, mungkin rezeki kau bukan dekat sini, mungkun masa SPM nanti'
'Allah nak kau usaha lebih lagi, mungkin kalau result kau okay skarang, nanti kau kurang usaha'
" Jangan pikir sangat, SPM ada lagi, ada masa lagi"

Hati mula tenang, muhasabah diri. 
Betul kannnn. 
Mungkin doa kita tu Allah kabulkan dekat Akhirat kelak.
Mungkin Allah akan bagi untuk masa masa depan kita nanti.
Mungkin kita tak dapat sekarang, mungkin masa dah kerja ke, masa dekat U nanti.  Allah knows right?

So, kita jangan just have to berprasangka baik dekat Allah. :)
InsyaAllah doa kita kan dikabulkan. Aminnnn. 
Bila tengok kawan2 dapat lagi bagus dari kita, hati mula rasa cemburu.

'Bestnya jadi macam dia, pandai.'
' Kalau lah aku jadi dia.'

Mesti kita pernah terpikir macam tu kannn?
Itu rezeki dia, Allah ciptakan semua ni adil.
Tak ada lebih tak ada kurang.
Cuma kita yang tak perasan.
Betul. Kita tak perasannn.
Lepas ni kita sama sama buang perasan itu okay? :) 
Kita samasama. 

LA TAHZAN YA MUSLIMAH. 
KEEP UR SMILE ALWAYS. :)

Hiasi akhlak, mulia peribadi. :)



Hey awak awak yang nak ambik Spm tahun ni,
kita da 37 hari lagi. InsyaAllah dalam masa tu akan merubah apa2 saja result kita nanti.
yang penting, USAHA! ye, USAHA! 
then, TAWAKAL. :) 
Jangan give up, Allah ada bersama kita. SELALU. 




Hanya padamu aku meminta,
Ampuni segala dosaku,
Segala dosaku. 
Kerana mu aku disini, keranamu aku kembali,
Hingga tiba saatnya nanti 
Peliharalah diriku, keluargaku, sahabat sahabatku. 
Amin Ya Rab :'(



Assalammualaikum.

No comments:

Post a Comment